ads

Vinç iş makinesi ehliyeti

Vinç ehliyeti İş kanunu gereğince Vinç’in kullanılabilmesi için mecburi olan bir belgedir.

Yasal olarak bir operatörün aracı kullaması için alınması zorunludur.Belgesiz kullanıldığı takdirde kullanan ve kullandıran aynı sorumlluğu taşımaktadır..taşıt yolunda bir aracı kullanmak için ehliyet ihtiyaç olduğu gibi işyerin,iş sahalarında,şantiyede,araç parkında vb. yerlerde Belge bulundurmak operatör belgeli olarak kullanmak mecburidir.

Vinç taşıt trafiğine açık alanda kullanılacaksa mutlaka sürücü belgesine G sınıfı olarak işletilmek zorundadır..
Forklift belgesi almanın koşulları :

18 Yaşını bitirip 19 dan gün almış olmak.

En az İlköğretim mezunu olmak . ( 1997 senesine kadar ilkokulu bitirmiş olanlarda iş makinesi operatörlük belgesi alabilir )

Adli açıdan sürücü belgesi almasında sakınca bulunmamak.

Vücut yapısı ve ruh sağlığı bakımından yönetmelikte belirtilen şartlara sahip olmaları.

Not: Forklift operatör belgesi almak isteyen kişinin her hangi bir ehliyet sahibi olmasına gerek yoktur müracaat edebilir.

Vinç Operatör Ehliyeti Naıl Alınır ?

Öncelikle Milli Eğitim Bakanlığından onaylı yetkili İş Makinesi Operatörlük vinç ehliyeti veren kurum veya kuruluşa başvuruda bulunulur. Yönetmelik gereği gerekli eğitimler verilip süre tamamlandıktan sonra Müracaat edilen kurumda Milli Eğitim Müdürlüğünden bölüme bakan Bir şube Müdürü ve 2 veya 3 öğretmen tarafından oluşturulan komisyon nezaretinde Kurs Binasında tahsis edilen sınav salonunda evrakları şartları uygun olan Vinç Operatör sertifikası sınavına katılacak olan adaylar Teorik sınava alınır . Sınavda 50 soru sorulur ve 100 üzerinden 70 alan operatör adayları başarılı sayılır..Teorik sınavdan başarılı olan adaylar Topluca uygulama alanına giderler ve uygulama ve sınav alanında yine Sınav komisyonu tarafından uygulama sınavına tabi tutulurlar 100 üzerinden en az 70 alan aday başarılı sayılı ve Vinç kullanma sınavından başarılı olan operatörlere Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından onaylı Vinç operatörü sertifikası düzenlenir ve kendilerine en geç 2 hafta içinde teslim edilir

Etiketler: , , , , , , , ,